BİLDİRİ YAZIM KILAVUZU
Metin başlığı ile sisteme yüklenmeli ve makale metninde yazarı tanıtıcı bilgilere kesinlikle yer verilmemelidir. Metnin ilk sayfasında, metnin Türkçe başlığı (12 punto koyu, sadece ilk harfleri büyük, ortalı) ve özeti (en az 200 en fazla 300 kelime), sonrasında İngilizce başlığı (12 punto koyu, sadece ilk harfleri büyük, ortalı) ve İngilizce özeti (Abstract) verilmelidir. Türkçe ve İngilizce özetlerin altında mutlaka anahtar sözcükler (en az 3, en fazla 5 kelime) olmalıdır. Türkçe ve İngilizce özetler, çalışmanın amacını, yöntemini, kapsamını ve temel bulgularını kapsar nitelikte olmalı ve her ikisi de en az 200 en fazla 300 kelimeden oluşmalıdır.
Metinlerde yazı karakteri; özet ve abstract başlıkları Times New Roman 11 punto ve özet metni için Times New Roman 10 punto ve özet metinleri tek satır aralığında yazılmalıdır. Ana metin başlıkları Times New Roman 12 punto, alt başlıklar Times New Roman 11 punto ve tüm metinler Times New Roman 11 punto, satırlar bir buçuk aralıklı, varsa dipnotlar 9 punto ve tek aralıklı yazılmalıdır.
Paragrafların ilk satırı 1,25 cm içeriden başlamalı, paragraflar arası ise önce 6nk, sonra 6nk ve iki yana yaslı olmalıdır. Metnin başlığı, özet ve abstract başlığı ortalanarak yazılmalı, metinde yer alan diğer başlıklar (ana ve alt başlıklar) paragraf girintisiz ve iki yana yaslı (paragraf girintisi olmadan) olarak yazılmalıdır.
Sayfa düzeni normal, sayfa yapısı tüm kenarlardan (üst, alt, sağ ve sol) 3cm olacak şekilde ayarlanmalıdır. Metin en az 3500 en fazla 6000 kelime aralığında olmalıdır. Metin içerisindeki başlıklar, aşağıdaki sıra ve karakterler şeklinde sadece ilk harfleri büyük olmalıdır.
Örnek Sıralama:
Makale Türkçe ve İngilizce Ana Başlığı: (12 punto, koyu, sadece ilk harfler büyük, ortalı)
Özet (Başlık;11 punto, koyu, sadece ilk harfler büyük, ortalı); Özet Metni (10 punto, tek satır, iki yana yaslı, paragraf girintisi yok)
Abstract (Başlık; 11 punto, oyu, sadece ilk harfler büyük, ortalı); Abstract Metni ((10 punto, tek satır, iki yana yaslı, paragraf girintisi yok)
Giriş (Başlık; 12 punto, koyu, sadece ilk harfler büyük, iki yana yaslı, paragraf girintisi yok, başlık numaralandırması yok); Metin (11 Punto, tek satır aralıklı, iki yana yaslı, 1,25cm paragraf girintili)
1.Birinci Ana Başlık (Başlık; 12 punto, koyu, sadece ilk harfler büyük, iki yana yaslı, paragraf girintisi yok); Metin (11 Punto, tek satır aralıklı, iki yana yaslı, 1,25cm paragraf girintili)
1.1. Birinci Ana Başlığın Alt Başlığı (Başlık; 11 punto, koyu, sadece ilk harfler büyük, iki yana yaslı, paragraf girintisi yok); Metin (11 Punto, tek satır aralıklı, iki yana yaslı, 1,25cm paragraf girintili)
1.1.1. Birinci Ana Başlığın Alt Başlığının Alt Başlığı (Başlık; 11 punto, koyu, italik, iki yana yaslı, paragraf girintisi yok); Metin (11 Punto, tek satır aralıklı, iki yana yaslı, 1,25cm paragraf girintili)
- İkinci Ana Başlık(12 Punto, Koyu)
2.1. İkinci Ana Başlığın Alt Başlığı (Başlık; 11 punto, koyu, sadece ilk harfler büyük, iki yana yaslı, paragraf girintisi yok); Metin (11 Punto, tek satır aralıklı, iki yana yaslı, 1,25cm paragraf girintili)
2.1.1. İkinci Ana Başlığın Alt Başlığının Alt Başlığı (11 punto, koyu, italik, iki yana yaslı, paragraf girintisi yok); Metin (11 Punto, tek satır aralıklı, iki yana yaslı, 1,25cm paragraf girintili)
- Araştırmanın Amacı ve Önemi(Başlık; 12 punto, koyu, sadece ilk harfler büyük, iki yana yaslı, paragraf girintisi yok); Metin(11 Punto, tek satır aralıklı, iki yana yaslı, 1,25cm paragraf girintili)
- Yöntem (Başlık; 12 punto, koyu, sadece ilk harfler büyük, iki yana yaslı, paragraf girintisi yok); Metin(11 Punto, tek satır aralıklı, iki yana yaslı, 1,25cm paragraf girintili)
- Bulgular ve Tartışma (Başlık; 12 punto, koyu, sadece ilk harfler büyük, iki yana yaslı, paragraf girintisi yok); Metin(11 Punto, tek satır aralıklı, iki yana yaslı, 1,25cm paragraf girintili)
Sonuç ve Öneriler (Başlık; 12 punto, koyu, sadece ilk harfler büyük, iki yana yaslı, paragraf girintisi yok, başlık numaralandırması yok); Metin (11 Punto, tek satır aralıklı, iki yana yaslı, 1,25cm paragraf girintili)
Kaynakça (12 punto, koyu, sadece ilk harfler büyük, iki yana yaslı-paragraf girintisi yok, başlık numaralandırması yok); Metin (11 Punto, tek satır aralıklı, iki yana yaslı, paragraf girintisi yok; her kaynakta alt satır-ikinci satırdan itibaren- 0,5cm içerden başlayacak.)
- Metin içi referans vermede ve kaynak göstermede APAatıf stili baz alınmaktadır.
- a) Referanslar dipnotlar şeklinde değil, metin içerisinde gösterilecek ve yazar soyadı (kurum ve rapor adı vs.), tarih ve sayfa numaralarının verildiği sisteme göre yapılmalıdır. Örnek: Eğer Ahmet Öztürk’e ait 2012 yılında yayınlanmış bir kitabın 35. sayfasını çalışmanızda kullandıysanız, kaynakçada kaynağın tam kimliğini vermek şartıyla yazı içerisinde referans şöyle verilmelidir (Öztürk, 2012, s. 35). Eğer gönderme DPT’nin 2014 yılındaki raporunun 48. sayfasına yapılıyor ise şöyle verilmelidir (DPT Raporu, 2014, s. 48).
- b) Yazarlar, konu ile doğrudan ilgili olmayıp çalışmada yer alması gerektiğine inandığı bilgileri, metin içerisinde ilgili sözcüğün sağ üst köşesine sıra numarası vererek, aynı numara ile sayfa altına 9 punto tek satır aralığı ile dipnot olarak vermelidir.
- c) Metnin sonunda yazar soyadlarına göre alfabetik olarak düzenlenecek (1 satır aralıklı) Kaynakça kısmı bulunmalıdır. Kaynakçada, sadece bu çalışmada başvurulan eserler yer almalıdır ve kaynakça, metin içerisinde verilen referanslar çerçevesinde aşağıda belirtilen örneklere uygun olarak hazırlanmalıdır:
- d) Gönderilen metinler iki kör hakem tarafından incelenip, karara bağlanacaktır.
ÖRNEK KAYNAK GÖSTERME:
KİTAPLAR
1) Tek yazarlı kitap:
Kaynakçada: Özdemir, A. (2008). Yönetim bilimlerinde ileri araştırma yöntemleri ve uygulamalar. İstanbul: Beta Yayıncılık.
Metin içinde: (Özdemir, 2008, s. 107)
2) İki yazarlı kitap:
Kaynakçada: Kara, S. ve Aydemir, O. (2014). Finans Matematiği için püf noktalar. Ankara: ABC Yayınları.
Metin içinde: (Kara ve Aydemir, 2014, s. 112)
3) İkiden çok yazarlı kitap:
Kaynakçada: Koçyiğit, M., Tekel, E. ve Karadağ, E. (2018). Eğitimde ahlâk ve etik. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Metin içinde: İlk atıfta tüm yazarlara yer verilir, daha sonraki atıflar (Koçyiğit vd., 2018, s. 286) şeklinde devam eder.
4) Editörlü kitap:
Kaynakçada: Arı, A. (Ed.). (2018). Eğitim bilimine giriş. Konya: Eğitim Yayınevi.
Metin içinde: Arı, 2018, s. 102).
KİTAPTA BÖLÜM:
Kaynakçada: Keleş, Y. (2015). İnsan kaynakları yönetiminin tarihi gelişimi. E. Pelit (Ed), Turizm işletmelerinde insan kaynakları yönetimi içinde (ss. 17-43). Ankara: Grafiker Yay.
Metin içinde: (Keleş, 2015, s. 10)
MAKALELER
1) Tek yazarlı makale:
Kaynakçada: Aydınözü, D. (2010). Trakya’da vejetasyon devresi ve bu devredeki yağışlar. Kastamonu Eğitim Dergisi, 18(1), 227-232. doi:xx.xxxxxxxxxx
Metin içinde: (Aydınözü, 2010, s. 229)
2) İki yazarlı makale:
Kaynakçada: Şimşek, A. ve Bal, M.S. (2010). Tarih şeridi aracılığıyla öğretmen adaylarının tarihsel zaman algılarının incelenmesi. Sosyal Bilgiler Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 1(1), 124-151. doi:xx.xxxxxxxxxx
Metin içinde: (Şimşek ve Bal, 2010, s. 135)
3) Aynı yazara ait birden fazlar eser: Aynı yazarın aynı yılda yayınlanmış birden fazla eseri makalede kullanılmışsa eserler a,b,c, şeklinde sıralamaya tabi tutulur.
Kaynakçada: Gregory, A.W. ve Hansen, B.E. (1996a). Residual-based tests for cointegration in models with regime shifts. Journal of Econometrics, 70, 1-26.
Metin içinde: (Gregory ve Hansen, 1996a, s. 22)
Kaynakçada: Gregory, A. W. ve Hansen, B. E. (1996b). Tests for cointegration in models with regime and trend shifts. Oxford Bulletin of Economics and Statistics, 58(3), 555 – 559.
Metin içinde: (Gregory ve Hansen, 1996b, s. 198)
ÇEVİRİ ESERLER
Kaynakçada: Gujarati, D.N. (2011). Temel ekonometri (Şenesen ve G.G.Şenesen, Çev.). İstanbul: Literatür.
Metin içinde: (Gujarati, 2011, s. 120)
TEZLER
Kaynakçada: Koçyiğit, M. (2011). Üniversite öğrencilerinin nedensel yüklemeleri ve öğrenme stilleri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyonkarahisar.
Metin içinde: (Koçyiğit, 2011, s. 75)
YAZARI BELLİ OLMAYAN RESMİ, ÖZEL YAYINLAR, RAPORLAR Vb.
Kaynakçada: MEB. (2012). İlköğretim Fen ve Teknoloji ders kitabı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
Metin içinde: (MEB, 2012, s. 65).
SEMPOZYUM, KONGRE vb. TOPLANTILARDA SUNULAN BİLDİRİ
Kaynakçada: Ulu, M., ve Peker, M. (2008). Sınıf öğretmeni, öğretmen adayı ve 5. Sınıf öğrencilerinin problem çözme stratejilerinin karşılaştırılması. VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
ARŞİV BELGELERİ
Farklı türde arşiv belgeleri ve koleksiyonlar için şu temel kaynak gösterme biçimi kullanılır:
Yazar, A. A. (Yıl, Gün Ay). Materyalin adı/başlığı. [Materyalin tanımı]. Koleksiyon adı (Yer numarası, Kutu numarası, Dosya adı ya da sayısı, vb.). Depo/arşiv adı, Yer.
Ör: Cezayir ve Tunus Kredi Kurumu. (1924, 29 Nisan). Kurum tarafından HA nın hesabına aktarılan para hakkında bilgi ile makbuzunun ulaştırılması talebi hakkında (Kutu No. 17, Belge No. 61). Türk Kızılayı Arşivi, Ankara.
İNTERNET KAYNAKLARI
Kaynakçada: Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (2014). Enflasyon raporu 2013-IV. http://www.tcmb.gov.tr (Erişim tarihi: 10.02.2014).
Metin içinde: (TCMB, 2014)
NOTLAR
- Farklı kaynaklar için daha ayrıntılı kaynak gösterme kurallarına https://apastyle.apa.org/6th-edition-resourcesve https://apastyle.apa.org/learn/quick-guide-on-references bağlantılarından ya da APA yazım kılavuzundan[1] veya ilgili diğer kaynaklardan[2] faydalanılabilir.
- İngilizce makalelerde hem metin içinde hem de kaynakçada atıflarda geçen “ve” bağlaçları yerine “&” işareti kullanılır (ör: Pelit, E. & Güçer, E. (1999) ).
- İngilizce makalelerde çok yazarlı çalışmalara metin içinde atıf yaparken kullanılan “ve diğ.” ifadesi yerine “et al.” ifadesi kullanılır.
- Metin içinde atıf yapılmayıp meta-analiz çalışmalarında kullanılan kaynaklar kaynakçada gösterilirken başına * işareti konularak belirtilir.
- Metin içinde aynı parantez içerisinde yapılan çoklu göndermeler ilk yazarın soyadına göre alfabetik sırada olmalı ve noktalı virgül ile ayrılmalıdır (Ör: (Koçyiğit, 2019; Köse, 2019; Pelit, 2018) ).